• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141462
+
-

کیوسک/ هفته نامه اکونومیست [انگلیس]/ آشفته‌بازار به جا مانده از مرکل


مجله اکونومیست به نقاط‌ضعف کارنامه 16ساله آنگلا مرکل پرداخته است. جانشین مرکل به تقویت نیروی تخصصی در بدنه دولت نیاز خواهد داشت؛ موضوعی که در دوره مرکل به کلی فراموش شده بود. آلمان همچنین در زمینه فناوری اطلاعات از دیگر کشورهای اروپایی عقب افتاده است. معضل نظام حقوق بازنشستگان یکی از دیگر نقاط ضعف کارنامه مرکل است.

روزنامه فایننشال‌تایمز [انگلیس]
سیاست ظالمانه بایدن


فایننشال‌تایمز به انتقادهای مطرح‌شده در مورد سیاست دولت بایدن در قبال مهاجران اهل هائیتی پرداخته و آن را چالش تازه آمریکا نامیده است. این روزنامه همچنین به استعفای دنیل فوت، نماینده ویژه آمریکا در هائیتی، در اعتراض به این سیاست‌ها اشاره کرده  و  فوت این سیاست‌ها را «ظالمانه» خوانده است. دولت بایدن قرار است تمام 14هزار مهاجری را که طی روزهای اخیر از طریق مرز مکزیک وارد خاک آمریکا شده‌اند با هواپیما به هائیتی بازگرداند.

روزنامه فایننشال‌تایمز [انگلیس]
پایان مهمانی در کابل


خبرنگار لس‌آنجلس‌تایمز که در افغانستان حضور دارد نوشته که فضای کابل آمیخته با ترس و غم است. در گزارش این روزنامه آمده که آینده برای مردمی که ماهانه برابر با 2دلار درآمد دارند، مبهم‌تر از همیشه است. کابل طی 2دهه حضور آمریکا در افغانستان تغییرات بسیاری کرده و خوب یا بد، با حضور طالبان، هرآنچه در این شهر بوده اکنون مرده است. ساکنان این شهر هنور به‌دنبال راهی برای فرار هستند.

روزنامه نیویورک‌تایمز [آمریکا]
فرانسوی‌ها ناراحت از آمریکا


سرمقاله نیویورک‌تایمز به اختلافات اخیر آمریکا و فرانسه پرداخته و نوشته که فرانسوی‌ها نه به‌خاطر قرارداد فروش زیردریایی به استرالیا بلکه به‌خاطر بیرون ماندن از مذاکرات معاهده امنیتی سه‌جانبه میان آمریکا، استرالیا و انگلیس ناراحت هستند. فرانسوی‌ها فکر می‌‌کنند که متحدشان به آنها خیانت کرده است. در این سرمقاله آمده که آنها حق دارند از این رفتار آمریکا ناراحت باشند.













 

این خبر را به اشتراک بگذارید